Webnorth: Nyt navn, men samme mantra
og høje standard
I april 2022 skiftede STANDOUT WEB navn til Webnorth, og man kan spørge sig selv: Hvorfor nyt navn?
De sidste fem år har Webnorth gennemgået en transformation fra at være en virksomhed med primær fokus på udvikling af custom-made hjemmesider til også at udvikle større digitale løsninger og integrationer.
Denne transformation gør at Webnorth de seneste år har specialiseret sig inden for custom-made hjemmesider, web og app løsninger og større IT-systemer, samt drift og optimering af digitale løsninger gennem vores service- og hostingaftale. Transformationen har krævet en ny start og forståelse af virksomheden, som siden 2010 har leveret stærke digitale løsninger til en loyal kundegruppe, som Webnorth er utrolig stolte af at samarbejde med.
Webnorth fortsætter med afdelingerne i Danmark og Letland, og på trods af distancen er der et stærkt community, som er en vigtig del af det daglige arbejde. Passion og stolthed er to fællesnævnere for alle medarbejdere i Webnorth, som er med til at forankre vores mantra i hverdagen og styrke sammenholdet på tværs afdelingerne.
Webnorth arbejder dagligt med tre simple og agile steps
1. Kortlægning
Gennem en kortlægning af den nuværende digitale position sikrer Webnorth indsigter og en forståelse for, hvilken retning der kan sikre den bedst mulige løsning for kunden ud fra scope og budget, ønsket positionering og fremtidige tekniske udviklingsmuligheder.
Kortlægningen fremvises gennem workshops, business cases og klikbare prototyper, hvor kunden sikres et fælles udgangspunkt i deres organisation, mens at en udfordring eller en drøm bliver visualiseret gennem tæt samarbejde med Webnorth og dets højt specialiseret medarbejdere.
Tidshorisonten på kortlægningen afhænger af projektets kompleksitet og formål.
2. Udvikling & Test
Når kortlægningen er afsluttet påbegynder Webnorth udviklingen, som ledes med fokus på at holde kunden og dets organisation i hånden undervejs, således at der udvikles et tæt og stærkt samarbejde. Dette sikres gennem faste statusmøder, samt løbende korte og agile digitale møder.
Webnorth gennemgår over 100 punkter på interne tjeklister, som sikrer en dybdegående proces, hvor kundens digitale løsning gennemgås grundigt.
Herefter påbegyndes handover processen, hvor Webnorth gennemgår backend med kunden. Denne proces dokumenteres med videotutorials, som deles med kunden.
3. Drift & Optimering
En service- og databehandleraftaler er en vigtig del af den samlede løsning, da Webnorth vedligeholder og videreudvikler på kundernes digitale løsninger og brugerflader.
Aftalen indeholder alt fra hosting, databehandling, telefon og mail support, samt konstant overvågning af løsningen.
Det er en nødvendighed at Webnorth konstant arbejder på optimering af kundernes digitale løsninger.
På den måde sikres en teknisk solid drift, som er fremtidssikret ang. videre udviklingsmuligheder, yderligere support og sikkerhed.
Webnorth har et stærkt team af højt specialiseret udviklere
Webnorth har mange års erfaring med kortlægning og udvikling af digitale løsninger såsom custom-made hjemmesider, integrationer, web og app løsninger, samt større IT-systemer.


